El passat dijous 24 de novembre l' Associació Catalana de Facility Management va celebrar la Quarta Nit del FM de Catalunya . L'esdeveniment (presencial) va ser un èxit d'audiència amb socis i amics de l'ACFM compartint aquest espai i consolidant-lo com l'esdeveniment anual del FM a Catalunya.

Vam celebrar, un any més, la Nit del Facility Management (i estem molt contents de poder dir que ja en van... 4!). La Nit del FM ha esdevingut la trobada de referència a Catalunya per al sector de Facility Management. La trobada va ser a l'edifici de Les Arenes (un centre únic) on, a banda del sopar, vam tenir la possibilitat de fer una visita tècnica:

• L’edifici, d’estil neomudèjar i que antigament era la seu de curses de braus a la ciutat, és avui un espectacular centre comercial que, a més de conservar la bellesa de l’edifici original, ha recuperat el terrat, des d’on es contemplen vistes privilegiades sobre el parc de Montjuïc i la ciutat de Barcelona.
  • L’antiga plaça de toros de la plaça d’Espanya, les Arenes, és en l’actualitat un dels centres comercials més importants i visitats de la ciutat tant pels mateixos barcelonins com pels turistes. La història de l’edifici quan funcionava com a plaça de toros es remunta a l’any 1900, quan va ser construïda per l’arquitecte August Font i Carreres en un estil tradicional neomudèjar que la va convertir en una de les arenes més importants d’Espanya.
  • Al marge del toreig, la plaça ha estat testimoni de múltiples vicissituds al llarg de la història de Barcelona, ja que durant la Guerra Civil es va convertir en caserna general del bàndol republicà. Posteriorment, va ser escenari d’espectacles de boxa, circ i revetlles. També durant els anys quaranta i cinquanta va tenir un velòdrom desmuntable que va permetre la celebració de proves de ciclisme en un moment en què els esports de competició començaven a posar-se de moda entre la societat catalana.
  • L’any 1977 la plaça va celebrar la seva última cursa i després d’aquesta darrera iniciativa, la plaça va entrar en desús fins que l’any 2007 es va prendre la decisió de transformar-la en un centre comercial. Curiosament, els arquitectes Richard Rogers i Alfonso Balaguer van decidir mantenir l’antiga façana afegir-hi un sostre en forma de cúpula al qual es pot pujar i des d’on es pot gaudir d’una de les millors vistes de Barcelona.
  • El centre comercial disposa de comerços, sales de cinema, restaurants i tota mena de serveis que, en combinació amb la bellesa que encara conserva el lloc, l’han convertit en un punt molt freqüentat.

Després de la visita ens vam traslladar al restaurant on va tenir lloc el sopar i, després del lliurament d'acreditacions, van tenir lloc els diferents parlaments de:

• Josep Maria Aguirre Font (Director General de Patrimoni, Generalitat de Catalunya)
  • Lluís Dalmau i Arbós (Cap de l’Àrea d’Implementació de gestió d’immobles i serveis de suport, Generalitat de Catalunya)
  • Oriol Güell (President d'Infraestructures.cat)
  • Manuel Valdés (Gerència de Mobilitat i Infraestructures, Ajuntament de Barcelona)

El sopar va acabar amb una amena rifa de regals entre els assistents ... Enhorabona als/les afortunats/des!

Agraïm als assistents la seva participació així com la presència i els parlaments de Josep Maria Aguirre Font (Director General de Patrimoni, Generalitat de Catalunya), Lluís Dalmau i Arbós (Responsable de l'Àrea d'Implementació de gestió d'immobles i serveis de suport, Generalitat de Catalunya), Oriol Güell (President d'Infraestructures.cat) i Manuel Valdés (Gerència de Mobilitat i Infraestructures, Ajuntament de Barcelona).

Agraïm, molt especialment, als nostres patrocinadors Or MITSUBISHI ElectricCBRE GWS i Plata GROUP TBA FACILITIES, FAMA SYSTEMS, TEST JG i ROSMIMAN la seva col·laboració. També volem assenyalar la col·laboració amb la nostra Associació de la revista Facility Management Services com a Media Partner.

Aquesta va ser la 4a Nit del Facility Management a Catalunya i moltes coses han passat: una pandèmia, canvis de negoci, una guerra, etc. Realment estem en un entorn no VUCA (volatilitat, incertesa, complexitat i ambigüitat), sinó WUCA (doble VUCA) i, per tant, creiem que la professió de Facility Management és més important que mai donant servei a les institucions, empreses i societat per poder fer front als reptes d'aquest entorn. 2023 no serà senzill però vegem-ho, una vegada més, com una oportunitat de que es vegi la rellevància de la nostra professió i dels professionals i empreses que estan donant tant valor afegit en aquests moments i en els què vindran.

Vàrem començar a finals de 2015, en una cantonada del carrer Calàbria-Aragó, on vàrem prendre la decisió d'anar endavant creant aquesta Associació i estem molt orgullosos de tot allò que hem arribat a fer compartint coneixement, creant espais de reflexió i comunicació i, sobretot ajudant a la professió del Facility Management a situar-se en la rellevància que mereix la societat:

• Compartim coneixement amb diversos esdeveniments tècnics.
  • Tenim Comissions per crear documents i coneixement (Comissions de Transformació Digital, BIM, Noves tecnologies, Energia i seguretat) que recordem estan obertes a tots els socis.
  • Tenim espais oberts a dubtes tècnics, networking, borsa de treball….

Molta feina que surt endavant gràcies al constant esforç de la Junta i els nostres partners per conveni (Gestió Plural, Tecginia, MYC Facility Management) i amics. En fi, molta feina que es veu recompensada quan veiem un èxit com va ser la 4a Nit del Facility Management el 2022.

Fem servir cookies

Utilitzem cookies al nostre lloc web. Unes són essencials per al funcionament del lloc, mentre que d’altres ens ajuden a millorar aquest lloc i l’experiència de l’usuari (cookies de seguiment).

Podeu decidir si voleu permetre o no cookies. Tingueu en compte que si les rebutgeu, és possible que no pugueu utilitzar totes les funcionalitats del lloc.