En un moviment exemplar d’aposta per la sostenibilitat, el Port de Barcelona ha incorporat al seu parc mòbil 111 vehicles elèctrics (VE). Aquest cas, i la situació actual dels VE, van ser objecte d’anàlisi en un acte a ENGINYERS BCN el passat 7 de març.

Imparable” va ser la paraula que va utilitzar Joan Pallisé, responsable VE a l’empresa Circutor, per definir el futur d'aquests vehicles. Ho va fer a la conferència que el 7 de març va coorganitzar l'Associació Catalana de Facility Management (ACFM) i ENGINYERS BCN i que va posar el focus en un dels sectors que més està redefinint l’enginyeria de l’àmbit industrial, la mobilitat elèctrica.

L’acte va començar amb la benvinguda del degà, Miquel Darnés, qui va parlar de les tres potes que han de sostenir el desenvolupament dels VE: tecnològica, política i ciutadana. Manuel Járrega, president de l'ACFM va assegurar que “per als facility managers és cabdal la integració de l’energia en els 'sites'. Cal entendre 'site' com edificis, com edificis terciaris o com indústries, ja que el Facility Management s'aplica a tot l'esmentat. Facility Management és una activitat transversal a tots els segments d'activitat”.

Miquel Montaner, vicepresident de l’ACFM, va presentar els ponents: Eduardo González, Cap de Conservació i Ajudes a la Navegació del Port de Barcelona i Joan Pallisé, Director de Relacions Institucionals de Circutor.

  • La presentació del Sr. Eduardo González va tractar l’esforç que aquesta infraestructura ha fet en vers la mobilitat sostenible. Del total de vehicles que tenen, gairebé la meitat són elèctrics. També han instal·lat un conjunt de punts de recàrrega (tres d’ells els poden utilitzar els ciutadans) i han elaborat una sèrie de mesures per fomentar l’ús dels VE (per exemple: valoren, en els concursos públics, que els possibles proveïdors fomentin la mobilitat elèctrica).
  • Per la seva part, Sr. Joan Pallisé es va centrar en l’estat dels VE avui en dia. Va donar algunes xifres (a Espanya només l’1% dels vehicles que es compren són d’aquest tipus enfront del 36% de Noruega) i va desmuntar alguns dels arguments que hi ha contra els VE: “No ens faltarà electricitat, un generador eòlic és suficient per abastir 700 cotxes elèctrics a l’any”.

Un acte molt interessant i que consciencia envers un tema que toca molt de prop els enginyers de l’àmbit industrial.