Els clústers catalans impulsen la competitivitat, la internacionalització i la innovació entre 2.300 empreses. Ara uneixen esforços i creen una plataforma per compartir informació i oferir serveis transversals que permetin abordar els efectes de la crisi del COVID-19 entre els seus associats. En aquest sentit, les properes setmanes també realitzaran seminaris online sobre teletreball, finançament, aspectes legals i normatius, i competitivitat empresarial.

Clústers catalans uneixen esforços per ajudar de forma transversal les empreses a superar aquests moments d’incertesa i d’aturada de l’activitat degut a la crisi del COVID-19 mitjançant l’impuls d’una plataforma online en què es podran compartir consultes, dubtes i recursos i el llançament d’un programa de formació online per a les empreses.

Aquest programa s’inicia amb cinc seminaris en format webinar, d’una durada de 60 a 90 minuts, que posteriorment tindran continuïtat amb noves propostes adreçades a la transferència d’informació sobre aspectes rellevants per a la gestió empresarial en el marc de la situació derivada de la pandèmia del COVID-19. Al final de cada actuació, els participants podran fer preguntes i resoldre dubtes després de les respectives exposicions.

Les actuacions tenen l’objectiu d’estimular el sentiment de comunitat i de cooperació entre les empreses com a fórmula per assolir objectius compartits.

  • En el primer webinar, que es farà el 25 de març, Cristina Alcaraz de Laboralis abordarà quins procediments cal prendre per tramitar mesures laborals.
  • En el segon, que es durà a terme el 26 de març, Àlex Rodríguez de Marsbased, tractarà sobre el teletreball i els recursos humans, centrant-se en com reorganitzar processos, bones pràctiques de salut i benestar en teletreball.
  • El tercer seminari, que es farà el 30 de març, se centrarà en finançament públic i privat, ajuts i liquiditat de les empreses. En aquesta sessió es detallaran les línies de finançament específiques, com ajornar el pagament d’impostos o com garantir la liquiditat.
  • El quart tindrà lloc l’1 d’abril, sota el nom “Competir, inclús sent petits, en temps d’Amazon”, i es parlarà sobre competitivitat empresarial mitjançant la digitalització i el Big Data.
  • Finalment, el 3 d’abril es realitzarà un cinquè seminari sobre aspectes legals i normatius. El programa preveu abordar temes legals sobre contractes amb clients, proveïdors i companyies d’assegurances, garanties de subministraments i indicacions de com implementar i beneficiar-se de les mesures aprovades pel govern.

Sobre els clústers: Els clústers són organitzacions sense ànim de lucre que agrupen a empreses i entitats que operen sobre un mateix sector o segment de mercat, i que col·laboren entre elles per aconseguir més i millors oportunitats de negoci. Actualment, 2.300 empreses i agents de l’entorn formen part de 30 clústers a Catalunya, tot representant el 30% del PIB de l’economia (74.000 milions d’euros de facturació agregada). Les organitzacions associades als clústers generen més de 300.000 llocs de treball. Segons dades fetes públiques per ACCIÓ, el 76% de les empreses membre de clústers asseguren que formar part d’aquestes organitzacions les fa més competitives, mentre que el 91% inverteix en R+D i innovació. Més informació sobre els clústers trobareu a Acció GenCat i aquí.