L’ACFM ha de vetllar per la qualitat en un mercat on sovint la barrera d’entrada és massa baixa.

Avui tenim el plaer d’entrevistar al Sr. Marc Blasco Chabert, de l’empresa Simbioe Facility Management amb el qual volem saber la seva visió respecte al mercat del Facility Management a Catalunya i les seves perspectives.

Però abans de tot voldríem que es presentés i ens expliqués una mica a què es dedica la seva empresa.

  • Des de 2012 a Simbioe ens dediquem a donar suport i assessorament en els nostres clients dins les àrees del FM. Som un equip de 10 professionals (enginyers, arquitectes, informàtics i dissenyadors de interiors) especialitzats en totes les tasques relacionades amb les infraestructures de l’empresa i serveis de suport al negoci principal com ara comissioning, projectes de serveis, licitació, control i gestió de serveis, plans d’eficiència energètica, auditories i serveis de informació i de gestió documental de l’edifici com ara Quionia Information System que és un software que hem desenvolupat íntegrament nosaltres i del que en gaudeixen més de 250 edificis d’una quinzena de clients. L’empresa té oficines a Barcelona i Madrid.

En què consisteix aquest software de gestió documental?

  • Quionia IS, prèvia definició de l’edifici i els seus elements i instal·lacions indica les inspeccions i revisions a realitzar i permet carregar documents un cop s’han generat. A més permet gestionar incidències i no conformitats, obtenint tota la informació tècnica rellevant i permetent la presa de decisions. I tot des de la mobilitat més absoluta ja que es pot gestionar des de un PC, mòbil o tauleta. Ja ho tenim implantat en cinemes, centres comercials, col·legis, oficines, centres sanitaris i museus. Recentment he integrat també a Quiònia, la gestió de documentació relacionada amb PRL i medi ambient.

Perfecte, i com veu l’estat actual del sector de Facility Management a Catalunya?

  • El FM a Catalunya està creixent, com a la resta de l’estat. I ho fa perquè cada cop cal que els edificis siguin més eficients i nosaltres, els experts en FM, som els que ajudem als propietaris i gestors a ser-ho. Hi ha diversos aspectes que l’estan fent créixer; un és reduir despeses i aquí la participació d’un FM és crítica. Però n’hi ha d’altres lligat a la seguretat i al compliment normatiu, l’arribada de nous perfils al mercat de treball com ara els millenials i especialment la lluita contra el canvi climàtic. Ara per ara un 40% del total de les emissions de gasos d’efecte hivernacle de la UE, provenen dels edificis. Això cal aturar-ho i qui millor que el FM per aportar coneixement i bona gestió.

Quina creu que serà l’evolució en els pròxims anys del mercat del Facility Management a Catalunya?

  • Aquests pregunta ha de tenir dues respostes. Una d’estructural i una altra de conjuntural. Estructuralment la marca Barcelona continua essent imbatible i any rere any augmenta el número de metres quadrats d’oficines, independentment de la manca d’espai. I tot això és feina pels FM. Parlo d’empreses i professionals d’arreu del món s’instal·len a casa nostra atrets pel talent local, les comunicacions i la qualitat de vida. Això es quelcom estructural que no podem perdre. Per això deia que hi ha una resposta conjuntural que fa que ens trobem en una situació delicada perquè a més d’un refredament econòmic la situació política què estem vivint no acompanya gaire.

Com creu que pot ajudar l’Associació Catalana de Facility Management al desenvolupament i consolidació del mercat del Facility Management a Catalunya?

  • És una eina cabdal. Ha de vetllar perquè la professió s’apliqui correctament fixant uns estàndards mínims i controlant aquells “paracaigudistes” que han arribat a un mercat que té unes barreres d’entrada molt baixes. El sector no madurarà ni assolirà l’excel·lència d’altres països sense tenir una associació que sigui activa, que vetlli pels interessos dels associats, els hi doni formació i que, a més a més, fixi les best practices. Aquesta és la tasca de L’ACFM, créixer i madurar junt amb el sector i ha de servir de crossa tant a les grans empreses multinacionals com a les petites consultores especialitzades. Hi ha mercat per tots els que apostin per un FM de qualitat.
Les cookies ens faciliten la prestació dels nostres serveis. Amb l'ús dels nostres serveis, ens permet utilitzar cookies.