...portar al dia tota la informació d'un sol edifici és complex, però si es tenen els coneixements suficients pot fer-se. Les dificultats apareixen quan s'administren múltiples immobles. La digitalització de la gestió és la solució.

Avui, parlem amb Marc Blasco, Director General de Simbioe, empresa cofundadora de l'ACFM i especialitzada en el Facility Management o Gestió d'Edificis.

Un edifici és molt més que quatre parets, especialment a nivell administratiu. La complexitat burocràtica de qualsevol immoble varia, evidentment, depenent de cada construcció, però en tots els casos hi ha un llibre de l'edifici en el qual es recullen tot tipus d'especificacions tècniques. Llicències, plànols, memòria, butlletins, fitxes tècniques del fabricant i de manteniment ... A tot això cal afegir-hi molta més documentació -informes d'inspeccions i revisions, factures de les reformes i els consums de l'edifici ... - que es genera a mesura que transcorre el temps.

 

¿Quin és l'origen de Simbioe? ¿Quina activitat desenvolupa?

  • Simbioe va néixer fa 7 anys com una consultora composta principalment per enginyers, arquitectes i dissenyadors d'interiors especialitzada en assessorar empreses en tot el relacionat amb la gestió de les seves infraestructures. Per digitalitzar tot aquest procés, la companyia va començar a desenvolupar internament una eina que fos capaç de digitalitzar tota la documentació d'un immoble. Vam aconseguir passar d'un Excel en el qual havíem de verificar manualment si cada edifici comptava amb la documentació adequada a un programari que permet portar aquest control de forma continuada i fàcil. Pensem que, portar al dia tota la informació d'un sol edifici és complex, però si es tenen els coneixements suficients pot fer-se. Les dificultats apareixen quan s'administren múltiples immobles. La digitalització de la gestió és la solució.

 

I aquest programari, aquesta plataforma, es considera fonamental en l'evolució i èxit de l'empresa ...

  • En efecte, després de comprovar l'eficiència de la plataforma, Simbioe va decidir començar a comercialitzar-la, i el 2017 va llançar Quiònia. Dos anys més tard la platafoma compta amb deu clients subscrits -un dels més destacats és Cinesa, amb 48 cinemes repartits entre Espanya i Portugal- entre els quals sumen 180 immobles. Aquesta plataforma està especialment dissenyada per a la gestió d'edificis de serveis com universitats, museus, hotels, seus d'empreses o hospitals, encara que en el futur s'espera que el programari ho utilitzin també administradors de finques residencials amb molts immobles en cartera. Els objectius de la Companyia passen per incrementar els edificis gestionats a través de Quiònia fins a 250 aquest any.

En 2019, Simbioe facturarà 500.000 euros i un 20% de la xifra de negoci correspon a la subscripció a la seva plataforma tecnològica. La companyia espera créixer a un ritme anual del 20% gràcies als nous subscriptors de la plataforma. Blasco preveu que, en els propers anys, el programari es convertirà en la principal font d'ingressos de la Companyia.

Fem servir cookies

Utilitzem cookies al nostre lloc web. Unes són essencials per al funcionament del lloc, mentre que d’altres ens ajuden a millorar aquest lloc i l’experiència de l’usuari (cookies de seguiment).

Podeu decidir si voleu permetre o no cookies. Tingueu en compte que si les rebutgeu, és possible que no pugueu utilitzar totes les funcionalitats del lloc.