• Entrevista a Vicente Redondo, CEO de CBRE GWS Espanya i Portugal.
  • Amb una facturació de 200 milions i 1.200 empleats a Espanya i Portugal, el grup cerca oportunitats per a crèixer amb compres.

CBRE Global Workplace Solutions (CBRE GWS), firma especialitzada en la gestió d'immobles, compta amb un ambiciós pla de creixement que passa per duplicar la seva grandària en quatre anys i aprofitar oportunitats de compra per reforçar la seva posició en el país.

La firma pertanyent al grup CBRE tancarà el 2022 amb 200 milions d'euros de facturació a Espanya i Portugal i més de 1.200 empleats a la regió. Això implica un creixement del 25% respecte al 2021, un ritme que espera mantenir en els propers anys. "És un objectiu. que complim en els últims vuit anys i que volem mantenir", assegura Vicente Redondo, conseller delegat de CBRE GWS Espanya i Portugal.

CBRE té presència a Espanya des de fa més de 40 anys i ofereix serveis de gestió d'immobles des del 2000. El 2015 el grup va fer un pas endavant en aquest negoci a nivell global amb la compra de divisió GWS de l'empresa Johnson Controls i la creació d'una filial independent.

 

Compres

Des de llavors ha esdevingut una de les empreses líders en la prestació de serveis de gestió, manteniment d'edificis i execució i disseny de les instal·lacions tècniques. A més d'oficines, sucursals i espais logístics i industrials, CBRE GWS ofereix serveis de manteniment de centres de procés de dades.

El creixement orgànic experimentat els darrers anys s'ha combinat amb adquisicions. Des del 2020 CBRE GWS ha comprat Sades, fundada el 1958 i amb seu a Barcelona, i Bovis, especialista en gestió de projectes amb 230 empleats a Iberia. La compra d'empreses continua sent part del full de ruta de CBRE GWS. "Comptem amb múscul financer per aprofitar oportunitats. Tenim una posició de tresoreria i de rating que ens permet seguir comprant empreses si sorgeixen oportunitats", assegura Redondo.

Tot i que ofereix serveis a empreses de divers tipus, CBRE GWS destaca per la seva fortalesa al sector financer, farmacèutic, de Tecnologies de la Informació, logístic i industrial. A més, juntament amb altres empreses vinculades al sector immobiliari, CBRE GWS competeix a Espanya, entre d'altres, amb les divisions de grups constructors com Acciona Facility Services, Sacyr Facilities, Clese (del grup ACS) i Serveo, l'antiga Ferrovial Serveis que va adquirir a principis d'any Portobello Capital, així com amb firmes especialitzades com ISS o Eulen.

"Les empreses s'han adonat que externalitzar aquests serveis és beneficiós perquè es poden centrar en el seu negoci principal, ser més productius i, a més, aconseguir més eficiències i estalvis de costos", afegeix.

Per a Redondo, la Covid va suposar un "abans i un després". "Moltes companyies es van adonar que sense empreses com nosaltres es posava en risc la continuïtat del seu negoci i que haguessin hagut de tancar sense els nostres serveis", avança.

 

Oportunitats i reptes

Per a Vicente, en un entorn de reptes com l'actual, les empreses se centren en “el compte de resultats i en veure com poden estalviar costos” i aplicar pràctiques “professionalitzades” en la gestió dels serveis permet millorar els beneficis.

"El cost vinculat al facility management i facility services és, després del de personal, el segon més important a la majoria de les empreses fins a arribar a suposar entre un 10% i un 30% del seu compte de resultats. Si incloem també el cost del lloguer el pes encara és més rellevant”, adverteix.

El conseller delegat de CBRE GWS reconeix que la situació actual és "tan convulsa" que a molts clients els fa "por moure's". Apunta també que a l'àrea de projectes i obres l'encariment dels materials està paralitzant alguns projectes per manca de finançament o per la prudència dels clients a l'hora d'afrontar noves inversions. "El repte passa per convèncer els clients que val la pena fer el pas", atura.

Pel que fa a les palanques de creixement, Redondo destaca el paper rellevant que jugarà la sostenibilitat i la digitalització en el futur del sector. "Nosaltres apliquem el big data i l'Internet de les Coses al manteniment dels immobles, cosa que ens permet gestionar de forma remota l'edifici, estalviar costos energètics i ser més eficients", afegeix.

El pas següent - avança Redondo- és integrar el sistema de gestió d'edificacions, la gestió de manteniment assistit per ordinador, també coneguda per les sigles GMAO, i el BIM (Building Information Modeling) en una sola plataforma.

Fem servir cookies

Utilitzem cookies al nostre lloc web. Unes són essencials per al funcionament del lloc, mentre que d’altres ens ajuden a millorar aquest lloc i l’experiència de l’usuari (cookies de seguiment).

Podeu decidir si voleu permetre o no cookies. Tingueu en compte que si les rebutgeu, és possible que no pugueu utilitzar totes les funcionalitats del lloc.