Virtual Workplace

L'actual situació d'emergència provocada per la COVID-19 ens obliga a replantejar moltes coses, tant de la nostra vida personal, com laboral, adaptant-nos a noves formes de treball i nous espais on portar-ho a terme, un escenari on la tecnologia, ara més que mai, té un paper fonamental.

Comprovem que les empreses que continuen operatives són aquelles que estaven més ben preparades tecnològicament i d'això poden donar bon testimoniatge les àrees de Facility Management de les organitzacions que han hagut de passar de gestionar el workplace en termes d'espais d'oficina a treballar braç a braç amb les àrees de sistemes per a aconseguir disposar d'un "workplace virtual" en el qual cadascú pugui continuar essent productiu des de casa seva.

La filosofia de wellbeing aplicada als espais de treball de les organitzacions s'ha vist desplaçada temporalment per aquest entorn virtual corporatiu, ja que l'adequació de l'espai físic queda en mans de les possibilitats que cadascú tingui a casa seva. Certament, moltes organitzacions ja contemplaven el teletreball de manera parcial, però la situació actual ha obligat a passar al teletreball de manera completa (sempre que la seva activitat ho permeti) i, en moltes organitzacions en les quals la cultura d'empresa era 100% presencial, han hagut de passar de 0 a 100 en temps rècord.

En qualsevol cas, sigui on sigui que cadascú desenvolupa la seva activitat en aquest moment, està clar que el motor de les organitzacions continuen essent les persones i la seva voluntat i compromís per continuar aportant valor des del seu perfil en un entorn complex, per això, des de FAMA SYSTEMS, volem compartir alguns consells que ens han semblat útils perquè el treball en aquests dies de confinament sigui molt més suportable, contribuint, entre tots, a protegir als nostres clients i empleats i a evitar la propagació del virus, sense deixar d'oferir els nostres serveis, en la mesura que cada organització pugui, segons les seves característiques i la naturalesa del seu negoci.

Algunes consideracions interessants per a l'ús efectiu i equilibrat dels canals de comunicació i col·laboració en remot:

  • Verificació de les condicions ambientals, ergonòmiques i tecnològiques de l'espai de treball.
  • Gestió de processos orientats al treball com el disseny de les tasques i la seva interdependència, la seva comunicació, la seva coordinació i els ajustos tasca-tecnologia.
  • Gestió de factors socials i emocionals relacionats amb la pròpia situació de confinament, el manteniment de la relació i cohesió de l'equip, la confiança i l'empoderament dels empleats.
  • Gestió d'horaris i temps per trobar moments per a les labors individuals i grupals.
  • Mantenir hàbits saludables: Doneu un cop d'ull a la Guia per a treballar des de casa.

Ja veiem clarament que la implantació de solucions tecnològiques de Facility Management i de WELLfacilities a les organitzacions també garanteixen operativitat. I la vostra operativitat?... S'adapta a les vostres necessitats?

Natàlia Roig

Gerent Comunicació & Màrqueting FAMA SYSTEMS

Fem servir cookies

Utilitzem cookies al nostre lloc web. Unes són essencials per al funcionament del lloc, mentre que d’altres ens ajuden a millorar aquest lloc i l’experiència de l’usuari (cookies de seguiment).

Podeu decidir si voleu permetre o no cookies. Tingueu en compte que si les rebutgeu, és possible que no pugueu utilitzar totes les funcionalitats del lloc.